FAQ Middelbon

We maakten een overzicht van enkele veelgestelde vragen.

Vind je het antwoord niet of heb je meer informatie nodig? Contacteer elke@middelkerke.be of via 059 31 30 16.

Zijn er kosten verbonden aan deelname?

Nee, deelname is gratis.

Hoe kan ik acceptatiepunt worden?

De Middelbon is er voor lokale handelaars in Middelkerke. Voor meer informatie over het aanmelden als acceptant kun je terecht bij de ambtenaar lokale economie via economie@middelkerke.be.

Waar vind ik de Algemene Voorwaarden?

De algemene voorwaarden lees je op deze website.

Wat moet ik doen als iemand een Middelbon komt inleveren?

Er zijn 2 manieren op de bon om af te waarderen:
1. Middelbonnen scannen via een app op je smartphone of tablet:
Ga naar de 'CCV-Connect' app en scan de QR-code met de camera op je smartphone of tablet. Vervolgens kun je in het scherm het gewenste bedrag aangeven dat ingeleverd / afgewaardeerd moet worden.

2. Middelbonnen accepteren zonder app
Wil je liever accepteren zonder app. Dan kun je inloggen op je account via http://benelux.ccvlab.eu/backoffice en het nummer dat bij de QR-code op de Middelbon staat invoeren.

In jouw account kun je ook jouw bedrijfsinstellingen wijzigen of rapportages inzien.

Op welke systemen kan ik de CCV-Connect app downloaden?

Op alle apparaten die op IOS en Android draaien. Voor IPhone geldt v.a. iOS 11 en voor Android vanaf versie 7.1. Het werkt ook op oudere versies maar daar geeft onze leverancier geen support op.

Wat is het btw-percentage van de Middelbon?

De Middelbon is vrijgesteld van btw. Bij verkoop van de bon hoeft over de waarde geen btw te worden afgedragen.

Hoe verloopt de betaling?

Het gemeentebestuur van Middelkerke  zorgt voor de verkoop van Middelbonnen in de verkooppunten en via de webshop. Ook beheren en controleren we de bonnen die worden uitgegeven. Betaling van de geaccepteerde bonnen gebeurt tweewekelijks via overschrijving naar het bij de registratie opgegeven bankrekeningnummer. In het ondernemersdashboard op https://benelux.ccvconnect.eu/backoffice/#/dashboard kunnen de geaccepteerde bonnen worden gevolgd.

Wat doe ik met de Middelbon als een klant deze inlevert?

Deze worden niet hergebruikt en kunnen en mogen weggegooid worden. Mocht er toch een storing plaatsvinden tijdens het scannen van de Middelbon. Gelieve eerst te controleren of de transactie vlot is verlopen voordat je de bon weggooit.

Wat is het verdienmodel?

Het gemeentebestuur zorgt voor de werking en promotie van de Middelbon. De kosten worden gedragen door het gemeentebestuur. Uiteraard worden de deelnemende handelaars tijdig op de hoogte gebracht van wijzigingen in deze opzet.

Opzegtermijn?

Er wordt een opzegtermijn van 1 maand gehanteerd. Mocht dit anders worden in de toekomst dan worden deelnemende handelaars daar eerst over geïnformeerd.

Ik heb een klacht, wat kan ik nu doen?

Heeft u vragen of opmerkingen over het gebruik van de Middelbon of problemen bij het gebruik van de bon, laat ons dit zo spoedig mogelijk weten door contact op te nemen met via economie@middelkerke.be.