Silt wordt decor voor bruisend Champagneweekend

Gepost op 29/08/2024

Tussen vrijdag 8 en maandag 11 november vindt het 27ste Champagneweekend plaats. Na een overbruggingsperiode in De Branding keert het grootste champagnefeest van ’t land terug naar Silt. Het nieuwe campagnebeeld knipoogt naar de teruggevonden locatie en naar een nieuw elan voor dit tijdloze event.

Terug naar de roots

Sinds de start vond het Champagneweekend plaats in het casino. Het evenement ontsproot uit de zusterband met Epernay en het historische belang die champagne speelde in het ontstaan van die jumelage. Toen het voormalige casino in 2017 werd afgebroken vond het Champagneweekend een tweede thuis in De Branding. Dankzij de geschikte capaciteit en toegankelijkheid bleef het populaire evenement een ‘must visit’. Met de komst van Silt keert het Champagneweekend voor de volgende editie terug naar de traditionele locatie op de casinosite.

"Champagneweekend keert terug
naar historische locatie in Silt"

Josephine Vandenbroucke is voor de dienst evenementen projectcoördinator van het Champagneweekend. “Aan de fundamenten van het Champagneweekend verandert er niets. De klemtoon ligt zoals steeds op de complete beleving rond kwaliteitsvolle en ambachtelijke champagnes uit de regio van Epernay. Maar natuurlijk brengt een fantastische eventlocatie zoals Silt een nieuwe dimensie voor het Champagneweekend. Je krijgt onmiddellijk een tikkeltje meer grandeur en andere mogelijkheden. Daar spelen we met de nieuwe editie op in, zonder aan de basis te morrelen. Onze partners, de champagneboeren en het publiek lopen echt al warm voor de terugkeer naar Silt. En wij kijken enorm uit om hen hier te verwelkomen.”

"Silt brengt een nieuwe dynamiek
voor het Champagneweekend"

La vie en rosé

Voor de gelegenheid ontwikkelde de grafische dienst van de gemeente Middelkerke een nieuw campagnebeeld. Naast de hervonden locatie verwijst de nieuwe verpakking naar nieuwe tendensen in de champagnebeleving. “Klopt”, zegt Rosalie Verlinde, diensthoofd van de dienst evenementen. “De basiskleur verklapt eigenlijk alles. De zacht rosétint knipoogt naar het groeiende segment lekkere roséchampagnes, maar het toont ook aan dat we blijven vernieuwen aan dat tijdloze concept.”
Schepen Tom Dedecker juicht de evolutie van het Champagneweekend van harte toe. “De geest is uit de fles! We hadden het geluk om dankzij De Branding een geschikte uitwijklocatie te hebben. Maar we gaan volop voor een vernieuwd elan in Silt. Het Champagneweekend zal hier volop bruisen! Ik wens al onze medewerkers en partners heel veel succes met de voorbereidingen. Ik kan niet wachten tot het zover is.”