Efacturatie vanaf 1 maart voor wie aan het gemeentebestuur levert
Vanaf 1 maart 2024 moeten facturen vanaf 3.000 euro (excl. btw) die voorvloeien uit een overheidsopdracht of concessie die vanaf 1 maart 2024 zijn bekendgemaakt, digitaal gefactureerd worden.
Dit voor leveranciers van de diensten van:
- het Gemeentebestuur Middelkerke
- het OCMW Middelkerke
Deze facturen moeten opgemaakt worden volgens de PEPPOL-standaard.
Digitale facturen in PDF, Word en Excel zullen niet meer geaccepteerd worden.
Wat moet er in je digitale factuur staan?
Aan wie richt je de factuur
Gebruik volgende adresgegevens:
Gemeentebestuur Middelkerke Ondernemingsnummer: 0207.495.668 | OCMW-bestuur Middelkerke Ondernemingsnummer: 0212.199.079 | AGB Middelkerke Ondernemingsnummer: 0890.434.957 |
Jouw contactgegevens
- Naam of maatschappelijke benaming
- Adres
- Ondernemingsnummer of btw-nummer
- IBAN-bankrekening
Factuurelementen
Hoofding factuur:
- Vermelding 'factuur' en factuurdatum
- Referentie: verwijzing naar het bestelbonnummer, de overeenkomst of de beslissing van de raad.
- Uniek factuurnummer
Body factuur:
- Leveringsdatum (voor goederen) of prestatiedatum (bij diensten)
- beschrijving en hoeveelheid van de goederen en/of diensten
- (eenheids)prijs en toegekende korting, hoeveelheid
Footer factuur:
Bedragen:
- bedrag zonder btw
- btw-percentages
- btw-bedrag per tarief
- totaal te betalen
Plaats waar de factuur werd opgemaakt
Betalingscondities
Indien van toepassing: specifieke btw-vermeldingen
- btw-verlegd (btw verschuldigd door de medecontractant)
- gedetailleerde omschrijving van de wettelijke grondslag op basis waarvan vrijstelling van btw wordt toegepast.
Meer info
Tutorial efacturen opmaken en versturen