Middelkerke sensibiliseert inwoners over borstkanker met ‘Pak de tiet’
Borstkanker is een diagnose die 1 op 7 Vlaamse vrouwen te horen krijgt. De overlevingskansen zijn goed, maar toch overlijden er jaarlijks meer dan 3000 mensen aan de gevolgen van deze ziekte. Ook als werkgever wordt het gemeentebestuur hiermee jaarlijks geconfronteerd. Daarom trekt het gemeentebestuur volop de kaart van preventie en sensibilisering van deze ziekte met de campagne ‘Pak de tiet’.
Straffe vrouwen tijdens Soirée Décolletée
De campagne wordt afgetrapt op zaterdag 3 oktober met Soirée Décolletée in Leffinge. Jean Blaute en Jan De Smet herwerkten het oeuvre van Drs. P. voor een kwartetje sterke vrouwen met Maaike Cafmeyer, Ineke Nijssen, Fay Lovsky en Nele Paelinck die het beste van zichzelf tonen. Aanwezige vrouwen zullen verwend worden met een extra coupje rosé.
Rose tinten in étalages
Ook de Middelkerkse handelaars zullen extra aandacht schenken aan borstkanker. Etalages worden een maand uitgeborst met roze tinten en kleurrijke quotes op de ramen. Kapsalon Carin Center in de Kerkstraat zorgt voor een gratis kapsel voor wie haar doneert ten voordele van Think Pink.
Koop een lintje
Schepen Natacha Lejaeghere: “Borstkanker is één van de grootste doodsoorzaken bij vrouwen in België. Iedere familie heeft wel iemand, ofwel ver ofwel dicht, die hiermee geconfronteerd wordt. Ook op de werkvloer van het gemeentebestuur worden we hiermee geconfronteerd. Wie zich solidair wil tonen met Think Pink, kan het officiële lintje kopen in het MAC, de bibliotheek of de toerismebalies van Middelkerke. “